Update #40

Witam w mocno spóźnionym zestawieniu zmian z ostatnich 4 miesięcy. Pierwotny plan był taki, by sierpień stał się miesiącem Xyli, a każdy kolejny na zmianę z Fixerą, jednak się to nie sprawdziło. W ciągu tego okresu dodaliśmy następujące rzeczy (większość była ogłaszana na bieżąco przez Tugaona na Discordzie):

  • Kolejna część Dwarven Blacksmith's Apprentice Quest
    Barsog jak zwykle nie przestaje w poszukiwaniach i chce stworzyć opancerzenie idealne. Czy mu się to uda i jakie nowości odkryje?
  • Magic Academy
    Tajemniczy głos nawołuje (czasami zbyt często) ciekawskich. Czy to ma coś wspólnego z odczuwanymi zmianami w magii? Czy będziesz w stanie spojrzeć w lustro?
  • Nagrody za questy, bądź użycie przedmiotów (np. Flask of Rusty Remover) posiadają informację o braku miejsca lub capa przez co przedmiot nie zostaje upuszczony na ziemię czy znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Nie wszystko jest w 100% zmienione, lecz na bieżąco będzie poprawiane wraz z dodawaniem na Xylę.
  • Dzienne Questy
    Zdarza ci się, że brakuje ci pieniędzy lub nie masz co robić? Porozmawiaj z NPC i pomóż mu w jego codziennych czynnościach, a na pewno cię wynagrodzi.
  • Najazdy
    System został przepisany co pozwoliło na dodanie szansy na pojawienie się bossa w najazdach terenowych. Oczywiście kilka nowych również zostało dodanych.
  • Crafting
    Zostały dodane nowe plany. Zobaczmy kto jest najwytrwalszym kowalem i będzie potrafił wykuć rzadkie przedmioty!
  • Blackbert oraz Yasir
    Z każdą nowością rozszerzają swoje usługi - skupują więcej rzeczy oraz umożliwiają powrót do przerwanych czynności.
  • Eventy
    Został dodany Dementor Event oraz kostkarz. Czas zabawić się w kasynie i przegrać własne domy!

  • Questy
    Nowościami są Old Recepture Quest oraz możliwość odblokowania dostępu do głębszych części jaskini Dwarfów i Elfów wraz z najazdami niebezpiecznych członków powyższych ras.
  • Luminis
    Jakie nowe niebezpieczeństwa czekają na zniszczonej i opuszczonej wyspie? Czy jesteś w stanie odkryć wszystkie tajemnice?
  • Mounty
    Możliwe jest wynajęcie konia, ale kto wie czy nie ma czasem również innych możliwości?
  • Eventy
    Dodany został Dementor Event oraz Rookgaard Defense.
  • Fishing
    Działanie zostało zmienione na takie samo jak na Fixerze. Czas wyruszyć w spokojne miejsce i połowić!
  • Bonusy za poziom
    Progi to 30, 60, 90, 120 i 150 poziom.
  • Czary
    Ostatnio każda osoba mogła czuć się dziwnie w niektórych sytuacjach. Czyżby ludzie byli w stanie wykryć magię i nauczyć się czarów? (Dosłownie trzeba się uczyć)
  • Ograniczenia poziomowe
    Lepsze uzbrojenie posiada ograniczenia poziomowe.
  • Kod silnika
    Zaległości sięgały ponad roku względem oficjalnego repozytorium, więc kod został zaktualizowany co daje nam jeszcze większe możliwości przy tworzeniu nowego contentu.

Oraz wiele poprawek, które były już komunikowane na kanale #announcements.

Jak co roku, nadszedł czas na świąteczne wydarzenia - Mikołaj zaczyna powolne pakowanie prezentów w związku z czym zaczynają nasilać się najazdy Grynch Clan Goblinów, które skradły część z nich. Harmonogram ich najazdów (będą pojawiać się one w losowych miejscach, a nawet jeśli w ciągu dnia może być 5 takich najazdów, nie oznacza to, że zawsze tyle będzie. Będą się one odbywać między 07:10 rano a 02:50 w nocy) pokrywa się w całości z rokiem 2018:

  • od 10 do 15 grudnia będzie to maksymalnie 1 najazd dziennie z 5 goblinami
  • od 16 do 22 grudnia będą to maksymalnie 3 najazdy z 10 goblinami w każdym
  • od 23 do 29 grudnia będzie to maksymalnie 5 najazdów z 15 goblinami w każdym
  • od 30 grudnia do 5 stycznia będą to z powrotem maksymalnie 3 najazdy z 10 goblinami w każdym
  • od 6 do 11 stycznia będzie znów maksymalnie 1 najazd dziennie z 5 goblinami

Dodatkowo z okazji świąt (oraz by zrekompensować tak długą przerwę) przez okres od server save dnia 21 grudnia aż do server save 2 stycznia exp rate na Fixerze będzie wynosił 14x, a na Xyli 5x, natomiast loot rate na obu serwerach wzrośnie do 3x.

Fixera z dnia na dzień jest coraz bliżej przejścia na nowy silnik. Zostało wykonanych wiele prac w tym kierunku (wspólna baza danych dla obu światów, ujednolicenie systemu NPC), w związku z czym niedługo zostanie uruchomiony test serwer (Fixera v2) który będzie funkcjonował na następujących warunkach:

  • raz dziennie (przed najbliższym server save) będzie można poprosić króla o przeniesienie swojej postaci na ten serwer bądź z powrotem na Fixerę
  • doświadczenie zdobywane na testowym serwerze będzie 20% większe w porównaniu do Fixery (12x zamiast 10x)
  • na testowym świecie nie są przeniesione wszystkie questy i systemy, jego działanie ma na celu sprawdzenie, czy rozgrywka jest taka sama jak na obecnym, serwer będzie uruchomiony do czasu przeniesienia wszystkich questów i ich przetestowania, a wtedy Fixera na dobre przesiądzie się na nowy silnik (0.4 -> 1.2 tak jak Xyla)

Co nas i Was czeka w najbliższym czasie:

  • 2 nowe eventy które zasilą pulę automatycznych wydarzeń (docelowo będzie ich 7 na każdy dzień tygodnia i będą uruchamiane wg kalendarza który pojawi się na stronie + w grze)
  • generowane Dungeony - nie będą to duże jaskinie, raczej prezentacja możliwości, a w przyszłości system zostanie nieznacznie rozwinięty
  • po przeniesieniu Fixery na nową wersję TFSa, ulegnie zmianie system nauki czarów na ten z Xyli (i każdy będzie musiał nauczyć się ich od nowa), a także pojawią się eventy i questy, które z racji ograniczeń nie mogły być dodane na obecną wersję Fixery
  • dalsze poprawki i rozwój moblilnego klienta (sądząc po Discordzie, jest on bardzo pożądany przez graczy zza oceanu)

Skąd wynika takie opóźnienie (informacje o zmianach miały ukazać się pod koniec sierpnia, a więc ponad 3 miesiące temu)? Moją słabością jest zamiłowanie do programowania, więc prowadząc serwer lubię czasem spojrzeć na skrypty i kod z innej perspektywy - gdy ktoś zleca mi zadania wedle swojej wizji. Tak było w przeszłości z kilkoma serwerami które nigdy nie wystartowały, a na początku tego roku ze Slavic'em oraz całkiem niedawno z Toreną. O ile moja wcześniejsza pomoc nie powodowała większych przestojów w rozwoju Fixery i Xyli, tak Torena stała się na tyle interesującym projektem, że pomiędzy 26 sierpnia a 18 października poświęciłem na jej rozwój ponad 300 godzin. Godzin, które normalnie przeznaczyłbym na rozwój naszego serwera, grę na kolejnym świecie w Grepolis czy nadrobienie seriali na Netflixie. Tak się nie stało, lecz nie żałuję poświęconego dla niej czasu z co najmniej trzech powodów:

  • programowanie zawsze rozwija i zawsze mogę się nauczyć czegoś nowego
  • Torena przeszła w moje ręcę, więc razem z przejściem Fixery na nowy silnik, czeka ją nowy start z nowymi rzeczami i nieco innym podejściem do jej zawartości - stanie się to dopiero wtedy, ponieważ mając 3 światy zależy mi, by pisany przez nas kod był jak najbardziej uniwersalny
  • praca przy niej pokazała mi jak bardzo cierpi na tym nasz rodzimy serwer - nie będę już się podejmował podobnych zleceń - ku chwale Rookgaardu

Do zobaczenia w grze, do usłyszenia na czatach :)