2019-03-16
2019-02-14
2019-01-11
2018-12-10
2018-11-20

Update #36

Hello. The time has come to sum up things that have been appearing on both Fixera and Xyla for some time now. Because we announced minor fixes on a regular basis in the game or on the Discord (including the newly created #announcements channel), below is a list of the larger and most important ones.

1. Achievements

Achievements have been added on both servers. The list of these public is in this tab, and the ranking covering all possible to get is in this tab - both lists can be filtered to the appropriate world.

2. Tasks

Following the player's suggestions, the option of taking more monsters to kill/items to bring has been added. From now, the base value (eg 100 Rat) can be increased from 2 to 10 times (ie 200, 300, etc.), and when giving back, the prize will be accumulated accordingly. In addition, the boss battle option, which Volvig will be happy to describe, is now unlocked. All those things appeared from today on Xyla, also at Volvig. The list of monsters is of course different, and the corresponding description will appear on the site soon.

3. Houses

The system for renting houses to be auctioned from the page has been rewritten. The system is not perfect yet (especially when it comes to exchanging information between servers), but we are working on solving the problems, and the wrongly charged rent will be returned when the errors are corrected. The list of houses can be found in this tab.

4. Cast System

On Xyla, after some tests, the streaming of the game through the client is activated. In order to encourage players to use this functionality (and possibly catch errors), after 5 minutes from the start of the broadcast experience gained from monsters will be 5% larger.

5. Monster levels

At Xyla, some of the strong monsters can be even stronger! This is because the feature that allows us to give monsters their own levels. Each subsequent level is 5% more damage, speed of movement, life and experience gained. For example, Dwarf at level 10 will have 135 HP and give 202 experience points while the standard one has 90 HP and 135 experiences (the bonus is combined with 3x exp rate on the server). In order to be able to assess the strength of a monster from a distance, the more serious the skull accompanying him (from black, through red, orange, yellow and white skull ending up).

6. Cam System

The system operating so far, which recorded the gameplay of players required an additional program to play. From now on the recordings that we want to watch will appear under the list of characters in the game client and from there you will also be able to watch them. In order for the recording to appear on the list, its status should be changed in this tab.

According to the previous announcement, the next time will be devoted to the development of the client for Android, and at the same time for its desktop version that will allow you to play on both servers. Currently, work on new hunting grounds is underway, because the current ones may seem boring. We're also working on several quests and a new outfit. More information will be provided in the next news.

See you on the servers, hear you in the chat :)

Rozstrzygnięcie konkursu

Gratulujemy zwycięzcom oraz dziękujemy za nadesłanie zdjęć. Wyłonienie trzech najlepszych zdjęć nie było tak proste jakby mogło się wydawać, lecz w końcu się udało:

  • Miejsce I - Herves
  • Miejsce II - Nuviusz
  • Miejsce III - Bzyku

Jak zostało opisane w newsie na temat konkursu, każda osoba otrzyma Hearth Backpack. Pierwsze miejsce otrzyma Skill Card pozwalający na zwiększenie wybranego skilla o poziom oraz tak jak w przypadku miejsca drugiego, otrzyma również stamina potion. Jeszcze raz dziękujemy za udział w konkursie oraz zachęcamy do podziwiania wszystkich nadesłanych zdjęć, które znajdują się poniżej.

Do zobaczenia w grze, do usłyszenia na czacie!

Konkurs walentynkowy

Zapraszamy do (nieco spóźnionego) konkursu!

Aby wziąć w nim udział, należy zrobić zdjęcie wystroju terenu, pomieszczenia w grze które wpasuje się w nastrój walentynkowy oraz wysłanie tegoż zdjęcia do mnie (Gubihe), Crissa lub Tugaona na Discordzie wraz z nickiem z gry. Każdy chętny może wziąć udział, lecz należy przestrzegać zasad konkursowych.

W grze wraz z dzisiejszym server save pojawi się NPC Valentina, która będzie do server save 27 lutego sprzedawała różnego rodzaju przedmioty dla Was lub waszych ukochanych. Następny raz pojawi się dopiero za niecały rok (bo wtedy już 14 lutego), więc zachęcamy przeglądnąć jej ofertę!

Zasady konkursu:

  • Konkurs potrwa do 26.02.2019 23:59.
  • Zdjęcia wysłane po terminie nie zostaną uwzględnione w konkursie.
  • Zwycięzcy zostaną ogłoszeni maksymalnie w ciągu 48h.
  • Nagrody zostaną wręczone osobiście lub wysłane pocztą w grze.
  • Jedno zdjęcie przypada na jedną osobę. Jeśli ktoś wyśle ich więcej to zostanie uwzględnione tylko najwcześniej wysłane.
  • Nie ma ograniczeń co do wyglądu. Należy pamiętać, że jeśli na zgłoszeniu znajdzie się coś łamiącego regulamin, zostanie wykluczone z konkursu.
  • Zdjęcie powinno przedstawiać wystrój w grze oraz może zostać dodany efekt graficzny.
  • Konkurs dotyczy obu serwerów: Fixery oraz Xyli.
  • Zdjęcie, które nie będzie podpisane właściwym nickiem z gry nie będzie brane pod uwagę - nick z gry powinien znajdować się w wiadomości na Discordzie lub być taki sam, jak nick na Discordzie.

Nagrody:

  • Miejsce 1: Heart Backpack, Skill Card, Stamina Potion
  • Miejsce 2: Heart Backpack, Stamina Potion
  • Miejsce 3: Heart Backpack

Dodatkowo chcielibyśmy poinformować, że aktualnie trwają prace nad ulepszeniem tasków oraz tworzeniem kilku questów, które będą miały za zadanie urozmaicić jeszcze bardziej grę. Kilka mniejszych nowości i mało widocznych poprawek jest nieprzerwanie na bieżąco dodawanych do gry, więc miejcie oczy szeroko otwarte - brak mi czasu usiąść i zebrać wszystko w jeden szerszy news.

Do zobaczenia w grze, do usłyszenia na czacie!

Update #35

Hello. Almost three weeks have passed since the start of Xyla. During the first hour the online record (11) fell, which continues to this day - for me personally is a reason to be proud. It was a very intense period devoted mainly to fixing bugs, the vast majority of which did not come out during the beta phase. Today, when the list of bugs has shrunk almost completely, it's time to summarize what has happened since the launch:

  • we've added character protection both on the player-server line and on the server-internet line
  • we've removed the blocks from tiles on the Rookgaard tutorial section
  • we've added the ability to rope monsters
  • we've improved and added more achievements
  • we've improved the opening of locked doors
  • we've added the potion stamina mechanism
  • we've corrected messages when taking rewards with insufficient cap
  • we've improved the rewards in the Goblin Hell quest
  • we've improved fishing mechanism
  • we've added a daily login bonus
  • we've added saving information about player statistics before death
  • we've removed HP's renewal after the level advance
  • we've added the loss of items after death
  • we've improved the saving of information about outfit

  • we've improved the count of damage dealt with monsters on raids
  • we've added a field block (Browse Field) in the bank and other places that should not be browsed
  • we've added a delay to quickly rotate
  • we've revised the report records from CTRL+Z and report name/player/statement
  • we've improved the naming of items and added missing names
  • we've improved the raid system
  • we've improved the effect of traveling by boat
  • we've improved the save of lotto points
  • we've improved the ban mechanism
  • we've improved the respawn of monsters in the case of the player within respawn area
  • we've added synchronization to the lists of powergamers, top powergamers, lotto, deaths and premium status with the page
  • we've improved map cleaning after server save
  • and a few others that I missed when reviewing the history of code changes

From new things not related to improving the game, we've added Elves in the north and Dwarf in the south to give an alternative to Mino Hell and we've added Addon bonuses for those present at Xyla.

When Xyla is on her feet with a clear conscience, I can come back to develop Fixera. In the near future will be completed another quest and the new event, and also plan to review again the Android version of the client. We will also try to take care of current ads so that the community gathered around Open Tibia knows that our Rookgaard is waiting for them.

See you on the servers, hear you in the chat :)

Konkurs

Z inicjatywy Nuviusza odbył się pierwszy w historii serwera konkurs na screeny (link). Tematyka zdjęć była dowolna, a jury w składzie Nuviusza, Tugaona, Crissa i mnie oceniało zgłoszenia pod kątem pomysłowości i kreatywności.

Pierwsze miejsce humorystycznym zagraniem zajął screen gracza Maciesa otrzymując w nagrodę 20cc, small enchanted ruby, 15 iron ore oraz glacier robe.

Drugie miejsce zajął Herves swoim zdjęciem w świątecznej scenerii za co otrzymuje 15cc, deer trophy, 10 iron ores oraz wyvern fang.

Podium zamyka Onomatopeja w iście mroźnym stylu zgarniając 10cc, epic knight legs oraz wyvern fang.

Organizator przewidział dwie dodatkowe nagrody pocieszenia dlatego kolejne miejsce zajmuje Currose chwaląc się tym, czego nie zdołali ukraść Bracia Be, a do łupów dochodzi 7 cc.

Baaz stojąc w bezpiecznej odległości od ciężkiej ręki króla także zgarnia 7 cc.

Konkurs zamyka Nie Gap Sie planując atack na pick bez posiadanego small axe.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom!